September 17, 2009

" Bagai lentera kecil...."


Berapa lamakah lagi, terpaksa aku menanti
Sehingga goyahlah pendirian di hati
Bagai…kan lentera yang kecil
Lelah memberi terang tak jua kunjung harapan
Berlimpahan kasih sayang aku curahkan buatmu seorang

Kiranya semua itu kau anggap mimpi lalu
Apa sebenarnya kau ingin kutak tahu
Kau pergi bila kuberharap dan kau datang bila kau suka
Terasa diri tercampakkan

Dimana berakhirnya nanti, permainan sandiwaramu kasih
Sesungguhnya aku tak mengerti

Jika benar cinta itu buta, butakah hatiku
Berkali terluka masih juga kumenunggu
Hanya satu pintaku ketulusan hati dan kesetiaanmu

Jika itu tiada apalah artinya
Penantian ini hanya untuk luka

Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love because you don’t force yourself to fall, you just fall”

1 komentar:

dewi mengatakan...

siapa yah? aku apa mitha?jika aku? kapan aku mencampakkanmu? justru kamu mencampakkanku...apa gak terbalik?